lauantai 19. lokakuuta 2013

"Hair care for you"

Heissan! Toiveena mulla on ollut tehdä tänne jokin postaus kosmetiikkatuotteista. Ite kuitenki laiminlyön aikatavalla mm. mun ihonhoitoa, joten siitä sais aika surkeen postauksen aikaan. Mulla on kuitenkin ihan perushyvä iho, totta kai epäpuhtauksia löytyy jne, mutta pitäis varmaan saada kokea huono iho, jonka jälkeen jaksaisin säännöllisesti ja huolella hoivata ja arvostaa mun tän hetkistä ihoa.. Aina pitää vissiin kantapään kautta saada opit, että menee perille :--D 

Hiusten hoitoon koitan vähän paremmin panostaa, ja pitää niistä huolta. Varsinkin nyt, kun koitan saada niitä kasvamaan, on parempi että ne näyttävät silti oikeesti voivan hyvin. Aika kyseenalaisia pitkätukkia näkyy jatkuvasti kaduilla.. Ei se hiusten pituus vaan laatu!! Mua ainakin inhottaa sellainen "hampputukka", josta näkee kilometrin päähän, että tosta vois yhdellä istumalla ottaa 15cm kuollutta hiusta pois..

Nyt mun värikin on aivan kaamea ja pitäis käydä lähiviikkoina se päivittämässä (oon värjänny viimeks maaliskuussa...), mutta muuten pidän hiuksia jollain tapaa asusteena. Haluisin niiden mätsäävän mun asuun, en siis väriltään, tietenkään, vaan tyyliltään! Esimerkiksi jos on rempsee asu, niin nuttura on loistava valinta! Mulla on kieltämättä kausia, jolloin mun tukkaa ei näekään muuta kuin nutturalla. Jatkuva rempseys -kausi ilmeisesti.. ;)

Vaikka mä mun tukkaa hoidankin, en hirveitä summia laita mihinkään tuotteisiin. Käytän pääasiassa ihan perushintaisia, Cittari/Anttila -akselilta löytyviä merkkejä. Ja mielestäni saan niillä täysin kelvollisia tuloksia ainakin mun tukkatyypille :) Monilta oon kuullu, etteivät pysty käyttämään kuin kampaamotuotteita hiusten pesuun, mutta kaikki kampaamotuote -shampoot, mitä itse oon kokeillut, ovat olleen mulle pettymyksiä. Ja vielä aika kovan hintaisia pettymyksiä. Ehkä ne ovat olleet vääriä tuotteita mun hiuslaadulle, tai väärää merkkiä mulle, mutta kertaakaan en oo ollu tyytyväinen lopputulokseen. Senpä takia nyt kerronkin kaikki tuotteet (myös opiskelijabudjetille, i think), joita mun hiusten hoivaamiseen käytän: 



Tässä ensin mun hiustenpesutuotteet. Sain äitiltä lahjaksi ton Dermosilin, mutta silloin kun en sitä käytä, mulla on Elvitalilta Anti-Breakage -shampoota ton hoitoaineen kamuna. Sen tarkoituksena ois korjata vaurioita ja vahvistaa hiuksia. Kun taas päivitän hiuksiini jotain väriä, ostan varmasti Elvitalilta väriä suojaavan shampoon.



Jokin aika sitten mun hiukset alko mennä vähän huonompaan jamaan, latvat veti kaksihaaraisia täyteen, ja edellä mainittu hampputukka oli valmis. Olin aikaisemmin kuullu mun kaverilta hänen kokemuksiaan hiusnaamiosta, kun hän oli kampaajan vinkistä sillä hiuksiaan elvyttänyt. Oman hamppu-kokemukseni kautta lähdin myös metsästämään kyseistä naamiota itselleni, ja mulle tarttui mukaan tämä TRESemmén erittäin kuiville ja hauraille hiuksille tarkoitettu "voide". Tätä siis levitetään pesun jälkeen pyyhekuiviin hiuksiin kuin hoitoainetta, annetaan vaikuttaa viisi minuuttia ja pestään pois. Purkissa on 500ml tavaraa, eikä hintakaa pilviä hiponut.


Samaan "vaivaan" ostin hiusöljyä, koska mun kampaajani sitä mulle suositteli silloiseen kuivuuteen. Päädyin L´oreal Elvitalin kohtuuhintaiseen tuotteeseen, joka lupaa ravita ja siloittaa tukan. Käytän tätä hiusten pesun jälkeen, ennen föönausta. Ilmeisesti tän pitäis myös suojata tukkaa muotoilun kuumuudelta, mutta käytän siihen kyllä erikseen vielä toista tuotetta.
Garnier Fructisin aineen oon ostanut jo aikoja sitten, ja vaikka purkin etupuoli lupaa jälleen korjata kuivia hiuksia jne, oon tän suihkeen ostanut selvittämään takkuja. Kyseessä siis hiuksiin jätettävä hoitoaine, johon oli kova tarve n. 1,5v. sitten. Silloin mulla oli vielä pitkä tukka, ja mun hiuksiin kehittyi päivänmittaan aika massiivisia takkuja. Niitä Aapo sitten selvitteli illan tullen, ja avuksi ostin tän tuotteen... Voi niitä aikoja. Saatiin me siitä pientä apua, vaikka aineen olikin varmaan vaikea päästä takun sisälle ja tehokkaasti auttaa selvittämisessä :--DDD



Ennen föönausta ja muotoilua käytän hiuksiini lämpösuojana TRESemméä. Suihke suojaa hiuksia 230asteeseen, vähentäen pörröisyyttä ja lisäten kiiltoa. Tä on ollu ensimmäinen suojasuihke jota oon ostanut, ensimmäisen "purkin" jälkeen koitin välissä paria muuta tuotetta, joihin en ollut tyytyväinen, ja näinpä palasin takaisin tähän kaveriin. Ja tyytyväinen oon edelleen.
Hiuspuuteria multa ei tällä hetkellä löydy, joten muotoilun jälkeen käytän hiuksiini vain tavallista hiuslakkaa. Tä Shockwavesin Ultra Strong Power Hold on ollut mun luottotuote vuosikaupalla. Oon testannu lukuisia lakkoja, ja missään ei oo sitä pitoa (hyvällä tavalla, ei siltikään tee vain kovaa kerrosta hiusten pintaan), jota tässä on. Kampaamojen lakat on mun mielestä osottautuneet jopa huonoimmiksi vaihtoehdoiksi niistä, mitä oon koittanut. Ne eivät sisältäneet mitään "tehoa", jolla mun tukka ois pysynyt kuosissa. Jälleen mulle on varmaan tarjottu vääriä tuotteita, mutta nä on mun kokemuksia ja perusteluja, miksi kyseistä Shockwavesin lakkaa oon päätynyt käyttämään :)


Tässä vähän tarinaa tällä erää! 
Tänään edessä työvuoro, jonka jälkeen lähden viettämään kaverin tupareita. 
Hauskaa lauantaita, kamuset!

-Esma

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3