keskiviikko 16. lokakuuta 2013

My day

Tänään ajatuksena oli kertoa mun eilisestä vapaapäivästä! Huonosti nukutun yön jälkeen pääsin aamupäivällä hemmoteltavaksi ripsihuoltoon. Se toimii joskus myös hyvänä terapiana, kun saa kaverin kanssa jauhaa vaikka mistä. Sieltä suuntasin Patsaspuistoon kuvailemaan, joka tulikin jo viime postauksessa esille.

Neljältä meillä oli meeting kaupungilla kolmen mun ihanaisen, vanhan lentiskaverin kanssa! Ollaan joskus oltu aika erottamaton porukka, kunnes tiet erkani opiskelujen ja harrastusten (nimenomaan lentopallon) takia eri kaupunkeihin. Kahviteltiin Cafe Brahessa pikapikaa, kunnes kaikilla taas oli kiire omille teilleen :)  




Tässä päivän asu kahvihetkellä ;) Aika paljon harmaata ollakseen mun asukokonaisuus! Mut kivalta tä mun silmään silti näytti, toivottavasti teidänkin!
Mun harmikseni toi hame oli kuvaushetkellä vetäytyny inhottavasti rypylle :/ 





Ihanaa ihanaa viininpunaista jälleen! Tummanharmaa on myös jotenki iskeny muhun, ja tän kivan syyshuivin sainkin kaupan päälle Selectediltä kun... vihdoin ostin sieltä mun kauan odotetun unelmatakin! Wipii! Siitä lisää jatkossa ;)  



Happy me :)))

Puolalanpuisto on osottautunu loistavaksi kuvailupaikaksi. Pääsee vähän sivummalle kaupungin vilskeestä, ja saa kivoja luonnonläheisiä kuvia.

Illemmalla tehtiin Aapon kanssa jauhelihapihvejä ja lankkuperunoita. NAM! Tuli kyllä tosi hyvää. Api väsäs vielä valkosipulimajon perunoiden kaveriksi, ja päästiin oikein herkuttelemaan. Niin kivaa laittaa yhdessä ruokaa. 
Ysistä kymppiin tuli telkusta Holmes NYC, joka on meiän yks lemppariohjelma. Vietettiin hetki laatuaikaa yhdessä, ja mun vapaapäivä oli täydellinen :)


Asiasta kukkaruukkuun. Mulla on tosiaan ollut aika paljon univaikeuksia mun selkädiagnoosin myötä. Osa unettomuudesta johtuu mun kivuista, ja osa (jopa suurin osa) mun stressistä, jonka tä keissi on tuonut mukanaan. Pyörittelen jatkuvasti mun tulevaisuutta päässäni, ja koska päivisin ei aina ole aikaa eikä halua sitä pyörittelyä suorittaa, mun pääkoppa päättää tehdä sen sitten illalla/yöllä. Eli unet on jääny välillä tosi vähiin. Sain kuitenkin nyt reseptin nukahtamislääkkeisiin, jotka auttavat mua saamaan unenpäästä kiinni. Kyse ei ole siis mistään "tainnutuslääkkeestä", jonka ansiosta olisin aivan koomassa koko yön, vaan nimenomaan lyhytvaikutteisesta lääkkeestä, joka auttaa mua nukahtamisvaiheessa.

Eilen hain lääkkeet apteekista, ja edessä oli ensimmäinen yö "lääkkeiden avulla". Toki musta tuntu aika väsyneeltä muutenkin (ma-ti yönä takana n. 5h unta), että uni olis tullu varmaan kohtuu helposti ilmankin, mutta otin ne nyt testiin kuitenkin heti. Reseptissä mulle oli määrätty 5-10mg lääkettä iltaisin, joten ekalla kerralla en tietenkään uskaltanut kuin tuon 5mg ottaa, kun ei tiedä vielä et miten se muhun vaikuttaa. Mitenkään erityisesti en uneliaisuutta tuntenut, joten tänään illalla taidan ottaa tuon 10mg annoksen, niin katsotaan mitä tapahtuu :) Peukut pystyssä, että paremmin nukutut yöt sais muhun lisää energiaa ja tuntisin itteni aamuisin/päivisin virkeemmäksi! 

Päätin alkaa taas syömään myös D-vitamiinia ja rautaa. Talvisin oon melkein aina syöny D-vitamiinia, kun äiti on sitä mulle tuputtanut :) Täällä Suomessa ei toi aurinko liiaksi näyttäydy, eikä ruuasta tahdo saada tarvittavaa määrää kyseistä ainetta. Lisäksi mulla on taipumusta alhaiseen hemoglobiiniin, joka on aiheuttanu mussa väsymystä, joten syön nyt ainakin jonkunmoisen kuurin rautaa. Mulla on myös ollu paljon päänsärkyjä lähiaikoina, katsotaan josko tästä sais siihekin apua! En oo taas aikoihin rautaa syönyt, joten arvot on varmasti aikas alhaalla... hups :)

Haha random! Tä on Aapon ottama kuva lentokoneesta reilu viikko sitten :)

Terkuin,
Esma

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3