tiistai 17. joulukuuta 2013

Kuivuvalle iholle

Heissulivei! Tänään oli suunnitelmissa postata jotain ihan muuta, mutta koska mun tynkä työvuoroni vaihtui täyspitkään päivään ja aloitankin työt 3,5 tuntia suunniteltua aiemmin, ei aikaa pidemmille postauksille ole :( 

Mä oon aikaisemmassa julkaisussa kertonut, ettei mulla erityisiä iho-ongelmia ole. Talvella ei liian kuivaa ihoa eikä oikein muutakaan maininnan arvoista. Noh, puun koputtaminen unohtui tossa vaiheessa, ja tänä "talvena" (eihän oo edes kylmä? Onkohan mun iho vaan hämillään tästä ilmastonmuutoksesta eikä tiedä miten käyttäytyä..) mun iho onkin ollut kuivempi kuin koskaan, ainakaan niin että mä sen muistaisin. 

Suihkun jälkeen mun käsivarsissa voi olla punertavia läiskiä ärtyneisyydestä, ja jos en niitä rasvaa edes sen pari kertaa viikossa, alkavat ne kutiamaan kuivuuttaan. Suurin ongelma kuitenkin on mun kasvot, jossa on tiettyjä kuivia kohtia, eikä meinaa voiteetkaan asiaa auttaa. Tän kuivumisen seurauksena päätin päivittää mun kasvovoidevalikoimaa, sekä hiukan tuota meikkipuolta samalla, ja haluaisinkin niistä nyt kertoa.


Kuten nimet kertovat, ylempi on päivävoide ja alempi yövoide. Tuon Nivean voiteen hyviä puolia ovat sen keveys ja riittoisuus, tykkään kuitenkin että meikin alla ei ois mitään kauhean tönkköä settiä.. Tähän kuivumistilaan kuitenkin välillä toivon, että se ois asteen "jykevämpää", jotta mun kasvojen kuivimmat kohdat pysyis päivän läpi kosteutettuina. 

Yövoiteeseen oon ollut aika tyytyväinen, on ihanaa illalla rasvata naama kunnon paksulla setillä, joka kuitenkin imeytyy kasvoihin, eikä ainakaan mulla jätä mitään erityisiä tuntemuksia jälkeensä, muuta kuin siis sen kosteutetun ihon :) Tuoksua löytyy, mutta mun makuun sen on silti hyvä, joten ei häiritse mitenkään. En oo aikaisemmin yövoidetta erikseen edes omistanut, mutta kyllä se on ihan järkevä ostos täällä Suomen talvessa! 


Jonkin verran juttua olen kuullut näistä Lumenen CC-tuotteista, ja kun eteeni tuli ongelmia kosteutuksen kanssa, ajattelin kokeilla sarjaa. Näissä siis luvataan, etteivät tuotteet kuivata ihoa. Ja tuohon CC-voiteeseen rakastuinkin aikalailla! Mun mielestä se on paljon peittävämpi (hyvällä tavalla) kuin BB-voide, jota mä olen käyttänyt ennen, mutta ei jätä mitään fiilistä mistään meikkivoiteesta. Ilmeisesti siis kosteutus toimii, ja se on kevyttä kannateltavaa kasvoilla :) Mielestäni sävyvaihtoehtoja oli kolme, mulla on se keskimmäinen eli medium, ja on aika sopiva mun talvikalpeille kasvoilleni.

Myös CC-puuteria halusin koittaa. Tykkään siitä, miten se sulautuu ja tasoittaa ihoa. Ekat sipaisut kasvoille, ja tuntuu että se ihan imeytyy mun ihoon :-D Tässäkin luvataan puuterin olevan kuivattamatonta sorttia, mutta valitettavasti päivän aikana tä tuo mun kuivia kohtia ikävästi esiin. Olen tätä silti päivittäin käyttänyt, ja veikkaan tän sopivan muillekin! Sävyjä oli vain kaksi, ja valitsin itselleni sen tummemman, joka on myös aika vaalea. Tän peittävyys on keskiluokkaa, eli riippuu taas mistä tykkää :) Jos alla on tuo meikkivoide, on mun mielestä peittävyyttä tarpeeksi.

Jos on jakaa vinkkejä vastaaviin iho-ongelmiin, niin meikeissä kuin voiteissakin, mielelläni kuulen niitä :) Nyt alan lähteä tuonne työn pariin, ja yritän palailla heti huomenissa! Hauskaa päivää!

Terkuin 
Essi  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3