perjantai 3. tammikuuta 2014

Throwback - 2013

Moikka kamuset! Ajattelin muistella täällä blogin puolella mun viime vuotta. Mähän en ole kuin vaja puoli vuotta täällä blogin puolella häärinyt, mutta musta tuntuu silti hauskalta idealta koota vuoden "kohokohdat" samaan postaukseen. Monet suositut bloggarit kokoavat asukuvistaan vastaavan postauksen, mutta mua on aina kiinnostaneet enemmän ne tapahtumat ja niistä tehty kooste, mitä vuoteen on mahtunut :-)

Mun vuoteen on mahtunut liikaa surua, ja liian monet itkut on itketty. Väleissä onneksi paljon iloisia ja onnellisia hetkiä ja tapahtumia, jotka ovat pitäneet mun mielen hengissä x) Vuodesta 2014 uskon tulevan parempi, koska eihän kaikki kamaluus voi mun niskaan kaatua toista vuotta putkeen..?

Tammikuu:
 - mun kuukauden kohokohta tais olla heti alkuvuodesta, jolloin (vietettyäni uudenvuoden selvinpäin) heti 2.1. mulla oli kauan odotetut poliisin pääsykokeet Tampereella. Kokeet olivat todella rankat, henkisesti ja fyysisesti, mutta kokemus oli mielettömän opettavainen, ja muistelen sitä lämmöllä :) 

Helmikuu:
- kitkuteltiin edelleen kahdestaan mun yksiössä. Toiveissa oli, että jos pääsisin seuraavalla hakukerralla poliisikouluun, Aapo voisi jäädä siihen asumaan mun muuttaessa Tampereelle.
- selkä oireili jatkuvasti enemmän, ja sain mm. lihaskramppeja lähes päivittäin töissä.

Maaliskuu:
- saatiin yllättävä soitto, jossa meille tarjottiin edullisesti isoa kaksiota vielä pari korttelia keskustaa lähempää, saman kadun varrelta. 
- aloitin uudestaan lukuprojektin poliisin pääsykokeita varten
- tehtiin kavereiden kanssa reissu Rukalle, jossa meikäläisen mittariin tuli ikää 22v.!
- loukkasin mun selän (myöh. diagnoosi: välilevyn repeämä), ja se lentopallopeli jäikin mun "urani" viimeiseksi.
- kausi loppui mun osalta kesken, ja jäin sairaslomalle töistä

Pulkkailua Rukalla

Huhtikuu:
- sairasloma jatkui, ravasin eri lääkäreillä viikon välein eikä kukaan ottanut mun asiaa hoitaakseen
- muutettiin Aapon kanssa yllä mainittuun kaksioon kesken molempien pääsykoelukutouhujen :-D onneks saatiin apuja

Toukokuu:
- kävin koittamassa työntekoa -> sairasloma jatkui.
- sain vihdoin lähetteen magneettikuviin, joista luultavasti saisikin enemmän tietoa irti
- usean keskustelun tuloksena tehtiin lääkärin kanssa päätös, etten osallistu mun kesäkuisiin pääsykokeisiin (fyysisiin sellaisiin) selän huonon tilanteen ja tietämättömyyden vuoksi (huom mukavat 2kk lukemista turhaan :-D)
- Aapon huikea lukuprojekti=pääsykokeet ohi!

Kesäkuu:
- selän tilanne astetta parempi, mutta jatkuvat kivut vaivasivat edelleen
- mulla töistä viikon kesäloma, otettiin Suvin kanssa äkkilähtö Espanjaan
- Aviciin keikka parin ihanan tyttösen kanssa
- mun magneettikuvaus, vastauksia joutui vielä odottamaan tovin jos toisenkin lääkärien lomailun takia.
- kesälomaviikon jälkeen palasin töihin reilu 2kk sairaslomalta
- loppukuusta vietettiin mahtava juhannus mahtavalla porukalla

Aviciin keikka ja Suomen kesä ;-)
Juhannus, ja paremmat säät kuin yllä :-D

 Heinäkuu:
- mun kolmen viikon palkallinen loma töistä
- lomaan mahtui mm. Ruisrock, mökkeilyä ja muuta rentoutumista!
- kuun lopulla taisin aloittaa tän blogin pitämisen ;-)

Extempore Ruisrock!

Elokuu:
- sain vihdoin ja viimein diagnoosin mun selkäkipuihin. Tuon yllä mainitun äkillisen repeämän lisäksi multa löydettiin oletettavasti "perintönä" saatu sairaus, välilevyrappeuma. Tämä oli jo edennyt tilanteeseen, jossa (kuvista näkyi hyvin) kaksi alinta välilevyä ovat kokonaan kuivuneen kasaan. 
- testailin hyväksi kuulemaani Galileo-laitetta osana "kuntoutusta"
- kivoina tapahtumina kuukaudessa: futisturnaus Lops Open Loimaalla, jossa olin "valmentajan roolissa" lentistyttöjen kanssa
- vierailtiin Helsingissä Weekend- festareilla! Kesän yks ehdoton kohokohta
- päästiin huikeisiin YGSM- kesänpäätösbileisiin :-)

Pari kohtuu innostunutta kamua festareilla <3

Summer Ending Party 8-)


Syyskuu:
- paras kamuseni muutti kuuden vuoden poissaolonsa jälkeen takaisin Turkuun!
- tuli vuosi täyteen siitä, kun Aapo kotiutui ulkomailta
- parit kivat partyt työporukalla
- taistelua selän tilanteen ja työnteon välillä. Henkinen ja fyysinen jaksaminen olivat aika kortilla. Taisin tässä kuussa olla viikon poiskin töistä kovien kipujen vuoksi

Lokakuu:
- koiramietintä oli edennyt pisteeseen, jossa mietittiin sopivia rotuja. Mun vapaapäivät meni opiskellessa kirjoista ja netistä erilaisia juttuja aiheeseen liittyen :-)

Marraskuu:
- pääsin aloittamaan OMT- fyssarihoidot 
- leikkautin mun hiuksiin uuden lookin
- käytiin katsomassa Vapun tulevaa kissanpentua
- pikkujouluilua

Peppi!

Joulukuu:
- haettiin kissanpentu kotiin (ei siis meille :-D)
- Opexin joulugaala, johon sain kunnian osallistua
- aikaa ystävien kanssa
- neljäs joulu Aapon perheen kanssa mun vanhempien ollessa Levillä


Kuten huomaatte, mun elämä vuoden aikana on pyörinyt liikaa tuon negatiivisen selkätilanteen ympärillä, ja tästä saakin hyvin kokonaiskuvaa kauanko olin tietämätön, mikä mua vaivasi. Lopulta aloin pelätä, ettei mulla mikään olekaan, vaan kaikki kipu on mun päänsisässä. Diagnoosi oli siis omalla tavallaan helpotus, vaikka sulkikin liian monta suurta asiaa ulos mun elämästä.  Olen myös iloinen, etten niihin kesäkuun pääsykokeisiin turhaan mennyt osallistumaan, vaikka silloin keväällä päätös olikin harvinaisen vaikea tehdä.

Mulla on elämässä tavoitteena muodostaa iloja kohtalaisen pienistä asioista. Ei sen tarvi olla mikään monen kuukauden ihana ulkomaanreissu, joka tekee vuodesta kivan, vaan vietetty aika tärkeiden ihmisten seurassa. Mun vuoden kohokohtia ovat olleet mun ihanan ystävän muutto Turkuun, joka ei ehkä parempaan saumaan olisi voinutkaan tulla (viitaten jälleen mun vaikeaan syksyyn - paljon mulle tärkeää asiaa oon saanut jaetuksi). Toinen suurempi juttu on se, että oon saanut jo yli vuoden "pitää" Aapon täällä Turussa. Mulle on ollut tärkeetä se, että ollaan saatu totutella siihen karuun arkeen toistemme seurassa tässä kohtaa suhdetta :-) 

Muita mieleenpainuvia tapahtumia vuodelta 2013 (jotka siis tulen muistamaan aina) ovat olleet nuo mun pääsykokeet, Rukan reissu tyttöjen kanssa, muutto "oikeaan asuntoon" jossa on makuuhuone :-DD, visiitti Espanjassa, eka täyspitkä palkallinen kesäloma, huikea juhannus, tämä blogi, Weekend-festarit, unohtumattomat kesänpäätöspirskeet, mun uusi look, joulugaala, ja kissanpentu. JA lumeton joulu! ;-)

Vuodelle 2014 mulla ei oo mitään erityisiä lupauksia. Mulla on pikemminkin haaveita, asioita joiden toivon tapahtuvan kyseisenä vuonna. Ja joiden tapahtumiseen mulla ei ole välttämättä suurtakaan vaikutusvaltaa. Ei ole edes realistista toivoa kaikkien näiden käyvän toteen, siksi ne ovatkin haaveet/toiveet- otsikon alla ;) Näitä asioita ovat mm.:

- mun selkä kuntoutuisi parempaan suuntaan - tuntuvia tuloksia, kiitos :-D
- keksisin vuoden aikana ammatin, johon haluaisin kouluttautua
- muutoksia työrintamalla
- mahdollisesti koiran hankinta tai suunnittelua, koska se ois ajankohtaista
- säästäminen jotain tulevaa reissua varten, ja tehdä edes joku, vaikka pienempikin matka johonkin
- roskaruoan vähentäminen :-DDDDDDDD
- urheilun saaminen jälleen osaksi elämää
- tekemällä pieniä asioita, joista tuun onnelliseksi

Miltäs kuulostaa! Mun mielestä ihan hyviä toiveita kuluvalle vuodelle. Jotenkin koen muutenkin helpommaksi asettaa tavotteita lupausten sijaan. Ei tuu samanlaista painetta, että pakko onnistua, vaan tapahtumat etenevät omalla painollaan!

Ihanaa alkanutta vuotta!
-Essi


 

2 kommenttia:

Kiitos kun kommentoit <3