tiistai 8. huhtikuuta 2014

Levi osa 1

Hello! Ajattelin jakaa näitä Levin kuvia ja juttuja pariin eri postaukseen, ettei tuu liikaa samaan tekstiin ängettyä. Paljon on kuitenkin kivoja kuvia kamerassa ja puhelimen muistissa, joten valinnanvaikeus taitaa iskeä muutenkin :-D

Meidän reissu alkoi just niin kuin kahden tunarin reissu voi alkaa. Oltiin lentokentällä ihan hyvissä ajoin, syötiin aamupalaa Picnicissä (Suosittelen! Tosi halvalla hyvä aamupala ennen klo 10) ja alettiin siirtyä portille. Joku väärä osa aivoista tais työskennellä vielä tuohon aikaan aamusta, kun ensimmäinen moka tapahtui siinä, kun ajattelin ettei Kittilään lennä tunnin sisällä kahta lentoa. Ei siis tarkistettu lennon numeroa, vaan siirryttiin suoraan "meidän portille".

Siellä sit istuskeltiin ja odotettiin ajan kulumista - porukka alkoi pakkautua koneeseen mutta eihän meillä mikään kiire ollut tunkea sinne ensimmäisten joukossa. Kun vihdoin alettiin siirtyä kohti konetta, portilla todetaan ettei meillä ole paikkoja tähän koneeseen :-DDD Sydän jätti kyllä lyönnin välistä, kunnes täti portilla (yhtä ihmeissään kuin mekin) änkyttää et niin olihan teillä Finnairin lento. No ei ollut! Mistä lähtee sitten joku toinen kone?! Okei, 15 porttia toiseen suuntaan. Hmm, n. 12 minuuttia lennon lähtöön, spurtti vaan toiselle puolelle lentokenttää :-D Vähän meinas jo jännittää vaikkei meitä edes oltu vielä kuullutettu :-D

Aamupalaa Cafe Picnicissä

Lento sujui alkukankeuden jälkeen hyvin, ja perillä mökillä syötiin kevyttä lounasta ja päätettiin lähteä ulos aurinkoon reippailemaan. Oltiin suunniteltu kävelyreissu Levin näköalaravintola Tuikkuun. Google Mapsistakin oltiin katsottu reitti, kävellen oikopolkua pitkin pääsee nopeammin perille kuin autoreitin viertä kävellen. Lähdettiin matkaan, ja pian jo tuli ongelma eteen. Mapsi ois halunnu meidän kävelevän laskettelurinnettä ylös (kesällähän tämä reitti on käytössä...). Siinä sitten oltiin sormi suussa, koitettiin etsiä eri reittivaihtoehtoja myös perinteiseltä paperikartalta, joka bongattiin vierestä lähtevän kävelyreitin alkupäästä.

Näitä meidän kuvia näkyi joka puolella ;-)

Etsittiin kartalta sitten "vaihtoehtoinen reitti meidän määränpäähämme", ja tankattiin kartasta aivoihimme muutama fakta - eli ei ainakaan oikealle kääntymistä mistään risteyksestä! Ja eikun matkaan! No, ensimmäinen risteys kun eteen sattui, niin mihinköhän kaks blondia siinä sitten kääntyy. Oikealle. Okei, risteyksen kyltit pääsi vähän hämäämään meitä nimillään - luultiin vasemmalle lähtevän Levi -kyltin johtavan takaisin keskustaan, ja eihän me sinne haluttu. Todellisuudessa tämä olikin vain yhden kävelyreitin nimi, juuri sen joka meidän ois pitäny valita :-)

Päädyttiin matkaamaan tosiaan oikealle, kohtuu jyrkkää rinnettä keskellä metsää ylöspäin, ja tämä reitti vaan jatkui jatkumistaan. Oltiin ihan hiestä märkiä toppatakit yms päällämme, mutta kunnon näköalat ainakin saatiin! Ylhäältä reitti kaartui takaisin alaspäin, jolloin tuli pieni epätoivo että päädytäänkö me ikinä sinne Tuikkuun :-DD Pakko sitä oli kuitenkin merkittyä reittiä kulkea, oltiin muutenkin vähän hukassa x) Kun matkantekoa oli takana n. 1h ja 45minuuttia, oltiin erään toisen rinnekuppilan kohdalla (jes, ihmisiä!). Hetken pyörittelyn ja kartantutkimisen jälkeen päätettiin (onneksi) kysyä neuvoa, ja vastaukseksi saatiin ettei kyllä tän päivän puolella enää Tuikkuun päästä XDDDD Siinä sitten päädyttiin ottamaan siiderit, ja soittamaan isukki meitä autolla hakemaan :) Aikamoinen reissu, ja oltiin kyllä aivan poikki tuosta ylämäkipainotteisesta, lumisilla poluilla tarpomisesta!

Ylös käypi Vapun tie :-)

Tämäkään kuva ei ole edes korkeimmasta kohdasta, jonne kiivettiin :'D

Tilanne, jossa tajusimme kävelleemme kunnon kiertoreitin väärin kääntymisen ansioista x)

Maanantaina aamulla aurinko paistoi taas kirkkaalta taivaalta ja oltiin sovittu päivästä rinteessä. Syötiin maittava aamupala alle, ja suunnattiin auton kyydillä rinteen juurelle. Ostettiin samalla kertaa kahden päivän lippu, eli seuraavanakin päivänä oli samaa ohjelmaa tiedossa! Aika monta tuntia sitä jaksoi laskea heti "kylmiltään", niin kivaa kun sää ja seura on hyvää, näkyvyys kohdillaan (hiukan parempi kun jouluna/uutenavuotena hämärässä laskeminen :D) eikä juurikaan muita ihmisiä samaan aikaan samassa rinteessä?! Harvinaista mutta totta. Usein itsekin ollu sesonkiviikolla tuolla paikanpäällä, niin on meno ollut vähän eri. Kerran koko meidän reissun aikana piti hissiin jonottaa, ja tämäkin jono oli varmaan minuutissa ohi :-D

Älkää huomioko gondolin naarmuista ikkunaa vaan näköalaa tuolla kaukana kiitos :-D

Levin huipulla :-)

Yks tooosi iloinen tyttö! Peukku sille

Vaba ja mama

"Meil on niin loistava meno et tarvii aurinkolasit, vaik yö ja päivä menee täs vauhdis sekasin" ;-)
Pari pilveä tuli päivemmällä häiritsemään meitä, mut näköala ei onneks kadonnu minnekään <3

Käytiin grillailee kodassa :-)

Se (surullisenkuuluisa) Tuikku!! ;)

Maanatai-illalla mentiin vielä keilaamaan koko mökkiporukalla (yllättäen taas mun idea :-D oon hurahtanu tuohon keilailuun), ja ruosteisen alun jälkeen (=oma keilaus taas hakusessa plus rata meni ekan heiton jälkeen jumiin) voitin meidän radan keilauksen! Miehet keilas viereisellä radalla, ja niiden pisteitä ei tarvi edes verrata naisten menestykseen... x)

Jatketaan juttua seuraavassa postauksessa, tässä oli nyt muutama kuva alkuun ja vähän tarinaa matkasta ;-)