perjantai 18. huhtikuuta 2014

Tennaritarinointia

Apua, tulipas otsikosta kunnon sanahirviö! Tai siltä se ainakin mun silmään näytti kun koitin erottaa silmissä vilisevät n-kirjaimet, i:t ja t:t :-D

Ajatuksena oli siis tarinoida mun kasvaneesta tennariperheestä hieman! Monien mielestä mulla on varmaan tuhottomasti erilaisia, mutta kuitenkin samanlaisia kenkiä. Itse oon siinä suhteessa eri mieltä, että kaikille niille on aivan oma aikansa ja paikkansa, eli käyttötarkoituksensa. Ei oo kahta samanlaista samaan tarkoitukseen sopivaa kenkää (paitsi jokaiselle se oma pari xD ehheh). Päätinkin avata tätä ajatusta vähäsen, jos joku näin keväällä harkitsee uuden tennariparin ostoa, voi tästä vaikka jokusen vinkkivitosen saada oikeiden kenkien valintaan!




Ehdoton luottopari on edelleen valkoinen, korkeavartinen Converse All Stars. Mun vuoden sana pukeutumisessa on ollut rempseä, ja Conssit ovat auttaneet mua aina saavuttamaan halutun! Peruskenkä, joka sopii joka asuun. Jos on muuten sellainen olo, että nyt tulikin puettua liian fiini asu ja haluaisi keventää vaikutelmaa jollain, mun mielestä tä kenkä on oikea kaveri siihen :-) Asusta saa helpolla "vähemmän totisen", huolettoman tuntuisen.


Sain yllä mainituille vastaavan, vielä kesäisemmän parin hankituksi pari vuotta sitten, kun Intersportissa oli hyvä ale käynnissä. Halvalla lähti valkoinen All Stars Light matalalla varrella! Näitä tykkään käyttää esim. leggingsien tai hameiden kanssa, jos haluaa sirompaa vaikutelmaa! Ovat tosi kevyet, mutta hyvät jalassa. Pohja näissä ei hirveän paksu ole, joten pidempiä kävelyretkiä en näillä lähtis kuitenkaan suorittamaan :-D 


Vielä yksi pari mun Conssiperheestäni löytyy, nimittäin All Stars korkeavartinen kenkä persikan värisenä! Viime keväänä Stadiumilla oli jotain aletouhuja meneillään, ja halusin luottovalkoisten tilalle jotain vaihtelua. Näistä sai myös mukavan summa hinnasta pois, joten nappasin sitten mukaani. Kesällä pääsivät muutamaan otteeseen piristämään mm. festariasustustani - mun makuun Conssit istuvat jalkaan hyvin, ja koska pohjasta löytyy hieman paksuutta, jaksan kävellä/bailata niissä vaikka koko päivän!



Vähän eri tyylistä tennaria! Tämän kevään ostos, josta kylläkin haaveilin jo viime kesänä. Usein tennarit yhdistää sporttisuuteen, ja sen takia luokittelenkin nämä eri kastiin kuin muut kenkäni. Kuvio sekä siistit nauhat ja erikoisempi pohja tekevät tästä kengästä mulle asiallisemman, mutta silti helposti yhdistettävän. Kyseiset popot mulla oli siis jopa siellä teatterin ensi-illassa, eikä tullut mitenkään sellainen olo, että olis ollut väärän tyyliset :-) Oon rakastunut nyt kaikkeen kukkakuvioituun, jota nämä hempeän naiselliset kesäkengät joutuvat varmasti vielä kovan käytön alle ;) Pidän myös tuosta platform -tyylisestä pohjasta, joka tuo ton naisellisuuden vierelle tiettyä maskuliinisuutta "raskaudellaan"! Paksun pohjan ansiosta ovat myös mukavat jalassa eikä itsellä ainakaan ala heti jalkapohjat särkemään.




Tämän vuoden villitys ovat olleet Niken Air Maxit. Nämähän ovat jalassa vähän kuin lenkkareita pitäisi - eli täydellisyyttä. Muistan vielä kun about neljä vuotta sitten sanoin Aapolle, että jos vaan olisi mahdollista, käyttäisin lenkkareita joka päivä!! Aamuin illoin urheillessa kun tuli pidettyä lenkkaria/sisäpelikenkää melkein enemmän kuin vapaa-ajankenkiä. Tämä tennarivillitys on siis just mua varten. Rakastan mukavia kenkiä, ja harvemmin tuleekaan ostettua enää mitään totaali lippaskenkiä (vaikka ne loaferit haluisin kesäksi..). 

On ihan parasta pukeutua kivasti; farkut ja villakangastakki, ja silti voi laittaa lenkkarit tai tennarit jalkaan eikä näytä mitenkään typerältä! Itse siis luokittelen nämä tennareiksi, enkä ikinäkään käyttäisi näitä urheillessa (näitäkin kysymyksiä lukenut mm. eri blogeista) :-D Myös kaupassa näitä myydään siellä vapaa-aika (tms) -hyllyllä esim. Conversien vieressä, niin siitä voi jo jotain päätellä :) Nämä ovat muuten todella lämpöiset jalassa, joka taitaakin olla ainut syy miksen toivo kesän ihan vielä saapuvan :-DD Silloin täytyy haudata nämä kaappiin odottamaan syksyä..


Last but not least kuten sanotaan, mun uusimmat rakkaudet. Joku pitää turhamaisena, mutta kun tän hetken muoti todellakin on mua varten, haluan ottaa siitä ilon irti ;-) Toiset Air Maxit kotiutuivat meille muutama päivä sitten, ja malli on tosiaan edeltäjään kapeampi, ohuempi (=myös kesäsäälle?! jee) ja sporttisempi Thea -malli. Rakastuin noiden muotoon, keveyteen (Taipuuko tämä näin?! Apua.. Nämä ovat siis kevyet!) ja totta kai väriin. Tämän tyylisiä mietin silloin ekojenkin Air Maxien kohdalla, mutta nuo arkisemmat olivat silti ykkösjuttu.

Pohja on kantapään kohdalta korkeampi kuin tavallisessa lenkkarissa sekä hienosti muotoiltu, kenkä on tarpeeksi kapea mun jalkaan (editystä Nike!), ja kyllä tämmönen räikeyskin on niin mua, ainakin omasta mielestä..! Oranssi nyt on varmaan mun top3 lempparivärien joukossa ollu viimeiset 8 vuotta, niin kyllä sydän taas suli.. Niin myös rahat tililtä, eikä ois ollu näihin varaa, mutta minkäs teet.. Ekat Air Maxit sain onneksi todella edullisesti tuliaisina Jenkeistä, joten sain silläkin hienosti perusteltua itselleni tämän hankinnan. Valkoisia kenkiä on kertynyt nyt muutamat (ei kyllä haittaa yhtään!), joten oli kiva saada yhdet väripilkutkin tennariperheeseen.

Lisäperusteluina tälle "tarpeelle" pidin mm. yllä mainittuja turhuusfaktoja, mutta ostotilanteessa ajattelin myös yhtä todellista faktaa! Lääkärinkin kanssa olen keskustellut siitä, millaisia kenkiä mun olisi hyvä käyttää tuon mun selän välilevyrappeuman vuoksi. Ballerinat tai muut ohuen pohjan omaavat kengät eivät luonnollisesti parhaita ole paitsi satunnaiskäyttöön, vaan juuri lenkkareiden tyyliset tukevat ja kunnon pohjalla varustetut kengät ovat ehdottomasti parhaita. Näillä meinaa kävelisi vaikka maratoonin, sen verran ovat hyvän tuntuiset ;-) Kunpa tämä tyylisuunta pysyisi katukuvassa vielä kauan!

Reippailuterkuin
Essi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3