keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Jumppapalloilua

Täällä taas! Niiin ihana ilma ollut tänään, pääsin lounastamaan tyttöjen kanssa ja suunnittelemaan meidän jo aika varmaa ulkomaanreissua?! Apuaa oon niin happy jos tä nyt toteutuu, mutten uskalla vielä enempää kertoa ;-)

Ajattelin jakaa teidän kanssa muutaman treenikuvan taas vaihteeksi. Kaks kertaa oon nyt siellä Turunmaan sairaalassa fyssarilla käynyt, ja ekalla kerralla en nyt mitään erityisiä ohjeita saanut. Hän oli ilmeisesti kuvitellut mut hieman toisenlaiseksi tai miten sen nyt sanoisi, ja oli alustavan ohjelman mulle tehnyt siis ilman että näki mua. No, ohjeet oli sellaisia perusharjoituksia, tyyliin viisi istumaannousua jne :-DD Eli ne jumppaohjeet lensi suoraan roskiin ihan hänen toimestaan x)

Tokaksi kerraksi hän oli suunnitellut mulle ohjelman jumppapallolla, joka onkin ihan hauskaa vaihtelua, ja multa pallo kotoa löytyi. Aikaisemmin kun harjotteissa on tullut lähinnä lattialla makoiltua ja jalkaa liikultua keskivartalon aktivoimiseksi... alkaa hieman tökkimään. Tässä saa koko kroppaa kuitenkin käyttöön.

Just do it x)
En tosin oo ihan varma kaikkien liikkeiden sopivuudesta mulle ja mun ongelmiin, ja karsinkin muutaman "sopimattoman" liikkeen joukosta pois. Fyssari ei ylipäätään nähnyt mussa mitään erityistä ongelmaa paitsi notkoselän (tiedetään, eikä sitä nyt ikinä kokonaan pois saa) ja tätä kautta koki mulle parhaimmaksi keskivartaloliikkeet, vaikka sanoin hänelle mun kokemuksen olevan toisenlainen. Keskivartalo ihan ok kunnossa muttei aktivoidu (syvät) kunnolla, ongelmia pakaroissa, lantiossa, rintarangassa, lavassa jne, mutta hän ei näihin asioihin puuttunut tai niitä edes havainnut vaikka sanoin..! Hän on tietenkin paljon vanhusten kanssa tekemisissä, joten kai se ajattelu on jotenkin supistunut..? JA lisäksi mulla on jo kasapäin keskivartaloliikkeitä joilla pärjäisin pitkälle, niin nimenomaan olisin toivonut että keskitytään niihin muihin ongelmiin.

Rakkautta mun ohjelmaa kohtaan... (ironiaa)

Eniveis, tässä sitä ollaan ja jumppailen nyt pallon kanssa, sekä inttämisen jälkeen sain rintarankaa avaavia liikkeitä (joista n. puolet semitehokkaita...) :-D Niistä voisin ehkä tehdä oman postauksen, sillä meen fyssarille seuraavaksi vasta elokuussa. Pidemmittä puheitta lisää kuvia! Oli muuten kohtuu levoton meininki kun kotona otettiin näitä kuvia Aapon kanssa... 


Yllä siis perus vatsalihasliike pallon päällä, eli lantio hyvässä asennossa (selkä EI notkolla), ja siitä tiukkaa puristusta. Kädet sivuilla, jotta rintaranka aukeis tossakin.


Punnerrusasennossa vuorotellen jalkojen nostelua! Keskittyminen taas alaselässä, lantio kääntyy sivuille väkisinkin hieman kun pallo meinaa pyörähtää alta pois.. Mun pallo on pienin mahdollinen halkaisijaltaan, joten tässäkin auttaa jos on astetta isompi pallo :) 

Välikevennys

Jalat pallon päällä, vinot vatsat kääntäen palloa puolelta toiselle. Tämäkin on mulle kyseenalainen liike, sillä selkä ei pysy lattiassa koko aikaa. Tästä voi kuitenkin jollekin olla hyötyä, joten kuvautin tämänkin ;) 


Taas punnerrusasennossa pallon päällä, jalkoja koukistaen tuo pallo vatsan alle. Suoria vatsoja saa vetämällä palloa suoraan, vinoja vetämällä sen vuoroin kummallekin sivulle, surprise surprise x)

  
Vinoja vatsoja vuorotellen kummallekin puolelle. Toinen jalka irti pallosta, vastakkainen puoli ylävartalosta kohti polvea, tiukka puristus keskivartalosta.


Ja vielä loppukevennys! Näin hauskaa mulla ei kuitenkaan aina oo treenatessa x) Mut kuvastaa Apia ja mua yhdessä haha!

Hauskoja treenihetkiä muillekin!
-Essi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3